Kerk voor de wijk

Wat een lamp is in de kamer, is een kerk in de wijk. In Kralingse Veer wil onze gemeente de liefde van God aan mensen overbrengen. Wij geloven dat liefde een werkwoord is. Het komt voort uit de kern van de Bijbelse boodschap:

‘Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft’. (Johannes 3:16).

Misschien kent u deze bijbeltekst. Wilt u meer uit de Bijbel horen? Iedere  zondag bent u welkom in de diensten om 10.00 uur en 16:30 uur.

We organiseren als Laankerk jaarlijks een Bijbelcursus. Wie was Jezus? Waarom kwam Hij? Wat betekent het om Hem te volgen? Op deze vragen zoeken we antwoorden. Belangstelling? Zie deze pagina voor meer informatie.

Als Laankerk zijn we ook praktisch actief in de wijk. We zijn blij met de mooie contacten in Kralingse Veer, onder andere met Buurtwerk. De Laankerk is als volgt actief in de wijk:

1. Huisbezoekproject ‘Voor Mekaar’
    Ruim de helft van de Rotterdamse senioren voelt zich eenzaam. Een op de vier heeft zelfs niemand om op terug te vallen en raakt in een sociaal isolement. De gemeente Rotterdam pakt deze eenzaamheid aan met de actie ‘Voor Mekaar’. Een van de activiteiten uit dit programma is het bezoeken van alle mensen van 75 jaar en ouder. Buurtwerk voert deze opdracht uit met hulp van vrijwilligers uit de Laankerk.
  2. Maaltijd voor de wijk
    Vier maal per jaar organiseren we op en vrijdagavond een warme maaltijd voor wijkbewoners in De Brug, achter de laankerk. Zie voor data en meer informatie: www.brug010.nl

3. Lunch voor de wijk
    Elke eerste zondag van de maand organiseren we op zondagmiddag vanaf 13.00 uur een lekkere lunch voor wijkbewoners. Van harte welkom, meer informatie en aanmelden kan via www.brug010.nl

4. Kerstnachtdienst
    Op Kerstavond is er elk jaar een Kerstnachtdienst in ons kerkgebouw. Dan gaat het over de betekenis van Kerstfeest. Kom dit een keer meemaken! Het is iedere keer weer prachtig om met zoveel mensen de bekende kerstliederen te zingen. Luister naar het Kerstevangelie, naar het koortje van gemeenteleden en zing mee. Na afloop drink je een kop warme chocolademelk en ontmoet je andere bezoekers.
  5. Koningsdagontbijt
    Alle wijkbewoners kunnen een Koningsdagontbijt bestellen, voor de buren, andere wijkbewoners, of voor henzelf! Op Koningsdag bezorgen we het ontbijtje ’s morgens op de gewenste tijd aan huis.
  6. Paas- en Kerstpresentje
    Elk jaar proberen we bij alle oudere wijkbewoners met Pasen en met Kerst een presentje af te geven als blijk van betrokkenheid en liefde.
  7. Jaarmarkt
    Afgelopen jaar (2022) hebben we – in samenwerking met Buurtwerk – weer een rommelmarkt georganiseeerd. Leuk om zoveel wijkbewoners hier te ontmoeten, zowel jong als oud.
    Heeft u spullen of wilt u meehelpen de komende jaren? Laat het ons dan weten. We trekken graag samen met u op om er iets moois van te maken.
  8. Huiswerkbegeleiding
    Moet uw kind thuis oefenen metschoolwerk en extra opdrachten maken? Denk bijvoorbeeld aan dyslexie, huiswerk of oefenen met Bouw. Of vindt uw tiener het lastig om het overzicht te houden en zich te kunnen concentreren bij het maken van het huiswerk?
    Het Buurtwerk en de Laankerk werken samen om uw kind te kunnen helpen met school- en huiswerk.

Heeft u vragen over onze activiteiten of loopt u met andere vragen? Neem contact met ons op via evangelisatiecommissie@laankerk.nl. We zien er naar uit u te ontmoeten.