Bijbelcursus

In september 2019 start in de Laankerk opnieuw de Bijbelcursus. Christianity Explored is een cursus die je de kans geeft om na te denken over de grote vragen van het leven, en om de persoon te ontdekken die het hart is van het christelijk geloof: Jezus Christus. Iedereen die hierover meer wil weten is van harte welkom. Het maakt niet uit of je al veel of juist nog niets over de Bijbel weet.

Inhoud cursus

In tien wekelijkse bijeenkomsten op dinsdagavond worden drie vragen besproken die bij het hart van het christendom komen: Wie was Jezus? Waarom kwam Hij? Wat houdt het in om Hem te volgen? De bijeenkomsten duren ongeveer anderhalf uur per keer. Alle deelnemers ontvangen een studiegids en (voor zover je daar nog niet over beschikt) een Bijbel.

Opzet bijeenkomsten

De structuur van elke bijeenkomst is eenvoudig en ontspannen; we drinken een kopje koffie, we houden een korte Bijbelstudie als inleiding op het thema van de avond, er wordt een presentatie gehouden en we bespreken het onderwerp van de presentatie. De Bijbelstudie en de bespreking van het thema vinden plaats in groepjes. Van de deelnemers verwachten we niet dat zij hardop bidden of Bijbelteksten voorlezen. Er wordt naar je vragen geluisterd en de tijd genomen om die vragen te bespreken.

Aanmelden
De cursus is volledig gratis. Voor aanmelding of meer informatie kun je contact opnemen met André Roozendaal door te mailen naar a.roozendaal@laankerk.nl.